.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتخابات شورای شهر در مازندران؛ از ثبت نام تا رای گیری!
عدم رسیدگی به تخلفات بزرگ و کوچک در برگزاری انتخابات شورای شهرهای مازندران و نیز آشفتگی شعبات اخذ رای در شهرها، دستگیری متخلفین و عدم ابطال آرای متخلفین نشان می دهد که برگزاری این انتخابات در شهرهای استان نمره مثبت نگرفته است.

شمال نیوز: الناز پاک نیا/  یکی از بزرگترین معایب این دوره از انتخابات در شورای شهرها، تعداد زیاد کاندیداها در شهرها بود، تایید افرادی دارای مدرک غیرمرتبط با مسایل شهری، اجتماعی و فرهنگی موجب حضور تقریبا همه اقشار در انتخابا شده بود. از سویی حضور افراد زیادی به عنوان کاندیدا در فرصت یک هفته ای تبلیغات تقریبا شهرها را از مدار جریان اصلی خارج کرد.


تبلیغات پیش از موعد نیز توسط تقریبا اکثر کاندیداها صورت گرفت اما تقریبا به جز اخطار به کاندیداها شاهد برخورد جدی تر با این افراد نبودیم.

در ایام تبلیغات نیز شهرها انباشته از بنر و پوستر و خیابان ها شاهد سروصداهای ناهنجار بسیاری بود، اما در کنار رفتار گزینشی با کاندیداها در برخورد با تخلفات، بسیار از تخلفات تا پایان انتخابات به قوت خود باقی ماند.

امروز با پایان یافتن زمان تبلیغات، در و دیوار شهرها، به رنگ پوستر کاندیداها در آمده است و نظارتی بر این نوع رفتار انتخاباتی نیست. بنرها هنوز آویزان هستند و بسیاری از اماکن عمومی مانند دیوار مساجد، تکایا، مدارس و ادارات و تیر برق ها احتمالا تا سال ها باید شاهد این تصاویر باشد.

آشفتگی و عدم کنترل شعبات اخذ رای در روز رای گیری نیز بسیار مشهود بود، به دلیل تعدد کاندیداها و عدم آشنایی مسئولان شعبات با چهره کاندیداها، این افراد به راحتی در شعبات و حتی در صف های رای گیری نیز مشاهده می شدند. انواع هدایای تبلیغاتی در نزدیکی شعبات اخذ رای توزیع می شد، ناهار دهی در مناطق پایین شهرها، توزیع هدیه در مناطق محروم شهری نیز از تخلفاتی بود که به نظر از دید ناظران دور نماند ولی برخوردی با این افراد صورت نگرفته است.

در شعبات اخذ رای به عینه شاهد بودیم که کاندیداها به راحتی در شعبات حضور داشتند و به دلیل آشنایی و شناخت و رفاقت با برخی مسئولان شعبه به راحتی افراد را به سمت خود هدایت می کردند. وضعیت محوطه اطراف شعبات نیز چندان خوشایند نبود. طرفداران کاندیداها با برگه هایی که اسامی و کد کاندیداها را نوشته بودند به رای دهندگان کاندید موردنظر خود را معرفی می کردند. عدم مدیریت یکپارچه در شعب اخذ رای و برخورد با تخلفات بعضا رسیدگی به این امر را بین هیات اجرایی، دادستانی، هیات نظارت و ستاد انتخابات شهرستان ها سرگردان کرده است.

کاندیداهای متخلف و سالم در کنار هم آرای اشان شمرده شد در حالی که باید با متخلفان برخورد جدی تری صورت بگیرد.

برخی از دست اندکاران انتخابات، نبود قانون محکم در این زمینه را دلیلی برای رسیدگی نشدن به این پرونده ها می دانند اما به نظر باید زمینه های تغییر و مستحکم شدن قوانین مربوط به انتخابات شورای شهرها توسط مجلس اندیشیده شود.

تغییر شرایط ثبت نام، سخت گیری در تبلیغات و تخلفات قبل و بعد از فرصت تبلیغاتی و حتی سخت گیری در شعبات اخذ رای انتخابات آرام تری را در سال های بعد به دنبال خواهد داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمودابادی 1 خرداد 1396
درشهرستان محموداباد که تخلفات در حداعلی بود ونمایندگان ستاداجرایی در شعب اخذ رای از ضعیف ترین افراد انتخاب شده بودند . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آملی اصیل 31 ارديبهشت 1396
چی شد ؟ خانم محترم ! دایی جان همسر محترم رای نیاورد ؟ این که این همه آسمون و ریسمون نداره ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.